Allemaal dingen die anders zijn ten opzichte van wat je
in de lessen doet als je alleen speelt of samen met je docent. Samen
spelen is ook heel sociaal, want je leert nieuwe mensen kennen, je maakt
nieuwe vrienden en je doet dingen samen.
Gebleken is dat wat zo normaal
is tijdens het samen musiceren zich ook vertaalt naar het dagelijks
leven van het kind: wachten op elkaar, allemaal tegelijk inzetten en
stoppen, naar elkaar luisteren, rekening met elkaar houden, op je beurt
wachten. In de muziek zo normaal, in het dagelijks leven soms niet.
De kinderen leren letterlijk luisteren naar elkaar. Daarmee vormt B4 het kind niet alleen muzikaal, maar ook sociaal.
NLS maakt gebruik van speciale ‘blazersklas’ methodes, welke al enkele jaren met
succes in Nederland gebruikt worden. Het leren samenspelen op een instrument is
alleen mogelijk met behulp van goed en gedifferentieerd lesmateriaal.
De
aangeboden lesmethodes voorzien hierin. Hierin zit ook de theorie verweven,
zodat de leerlingen dit meteen in de praktijk kunnen toepassen.
|